بررسی علت تغییرات سود عملیاتی "رافزا"
به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت رایان هم افزا در خصوص تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 نسبت به دوره مشابه سال قبل توضیحاتی ارائه نمود.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دیپلماسی عمومی را یکی از ابزارهای برندسازی ملی دانست و گفت: برند ملی می تواند به یک دغدغه عمومی و ملی تبدیل شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، آیین افتتاحیه اندیشکده مطالعات راهبردی برندسازی ملی ایران با حضور جمعی از مسئولان و متخصصان حوزه برندسازی ملی در خانه اندیشه ورزان برگزار شد.
رضا ملکی رئیس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ابراز خشنودی از تأسیس اندیشکده مطالعات راهبردی برند ملی ایران گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی، ما دچار یک ناترازی در برنامه ریزی میان دو نوع تهدید سخت و نرم شدیم و علی رغم اینکه در حوزه تهدید سخت اقدامات منسجم و مؤثری صورت گرفت و توانستیم به یک قدرت بزرگ بازدارنده در جهان تبدیل شویم.
وی افزود: متأسفانه در حوزه تهدید نرم غفلت هایی داشتیم که یکی از مهم ترین آنها عدم توجه کافی به برند ملی ایران و نیز عدم سرمایه گذاری و حمایت از فعالیت های این حوزه به منظور ارائه تصویری شفاف و روشن از ایران اسلامی در گستره بین المللی است و این در حالی است که امنیت و توسعه اقتصادی ای که از رهگذر سرمایه گذاری و حمایت در حوزه قدرت نرم برای کشور ایجاد می شود، به مراتب بیشتر از حوزه قدرت سخت است.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه دیپلماسی عمومی، یکی از ابزارهای برندسازی ملی است، گفت: ما در حال حاضر نیاز به دیپلماسی عمومی نوین داریم که در آن بر خلاف دیپلماسی سنتی گذشته، عواملی همچون کنشگران غیرحاکمیتی، تقویت جایگاه مدل های کسب و کار و حضور دولت در سه نقش حامی، سرمایه گذار و شریک در حوزه های مرتبط با این فعالیت ها بسیار مهم و پررنگ است و به همین دلیل، برند ملی می تواند به یک دغدغه عمومی و ملی تبدیل شود و تمامی کنشگران، آن را به عنوان یک وظیفه ملی تلقی کنند.
ملکی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دهم تیرماه و نامگذاری این روز با عنوان «روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان» در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که اوّلین تولیدات علمی و فعالیت های اجرایی این اندیشکده در سمینار سراسری رایزنان فرهنگی ایران که به همین مناسبت در تیرماه سال آینده برگزار خواهد شد، رونمایی و حاصل فعالیت های صورت گرفته در این حوزه، به سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف جهان معرفی شود.
وی بر تداوم حمایت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از فعالیت های اندیشکده مطالعات راهبردی برندسازی ملی ایران و جایگاه ویژه ای که این اندیشکده در حوزه دیپلماسی فرهنگی و عمومی جمهوری اسلامی ایران دارد، تأکید کرد.
در ادامه حمید عابدی مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی برندسازی ملی ایران گفت: متأسفانه تصویر بازنمایی شده از ایران در افکار عمومی دنیا، در اثر برندسازی خصمانه دشمنان و رقبای جمهوری اسلامی ایران، تصویری به شدت منفی و مغایر با واقعیت ایران امروز است.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد اوّلین اندیشکده مطالعات راهبردی در حوزه برندسازی ملی ایران گفت: هسته اوّلیه این اندیشکده با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قالب «میز سیاست پژوهی مدیریت افکار عمومی» از 19 اردیبهشت 1403 با حضور شش نفر از صاحبنظران این حوزه کار خود را آغاز کرد و طی مدت یازده ماه گذشته، اقدام به شناسایی و گسترش شبکه تخصصی کنشگران حوزه برندسازی ملی کرد؛ به طوری که در حال حاضر، ده ها نفر از افرادی که به صورت تخصصی در حوزه برندسازی ملی ایران تولیدات علمی یا فعالیت های اجرایی مؤثری انجام داده اند، به عضویت این شبکه درآمده اند.
عابدی برگزاری 21 نشست تخصصی با موضوع برندسازی ملی ایران و انتشار 8 ره نگاشت سیاستی را از جمله فعالیت های میز سیاست پژوهی مدیریت افکار عمومی برشمرد و گفت: سامانه هوشمند با عنوان «سامانه جامع پایش تصویر ایران» در میز سیاست پژوهی مدیریت افکار عمومی طراحی شد و به طور هوشمند تصویر ایران را از منابع مختلف رصد می کند. نتایج حاصله در قالب یک داشبورد اطلاعاتی برخط و نیز گزارش های دوره ای شامل تبیین وضعیت موجود و تجویز راهکارهای عملیاتی در اختیار ذینفعان قرار می گیرد.
مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی برندسازی ملی ایران ادامه داد: با توجه به گسترش دامنه فعالیت ها و تعاملات این میز، با مشورت اعضا و سایر کنشگران این حوزه، تصمیم بر این شد که ادامه فعالیت های میز در قالب یک اندیشکده تخصصی پیگیری شود تا ضمن ایجاد اوّلین هسته تخصصی کشور از متخصصان حوزه برندسازی ملی، زمینه تعاملات بیشتر با ذینفعان و نهادهای مرتبط با این حوزه فراهم شود.
وی راه اندازی یک برنامه رادیویی تخصصی با عنوان «برند ملی» در رادیو گفتگو را به عنوان اوّلین اقدام اجرایی اندیشکده برشمرد و گفت: این برنامه رادیویی سه شنبه هر هفته از ساعت 10 تا 11 صبح با همکاری مشترک این اندیشکده و معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما روی آنتن رادیو گفتگو می رود.
مدیر اندیشکده مطالعات راهبردی برندسازی ملی ایران ضمن اشاره به برگزاری نشست مشترک اندیشکده با کمیته دیپلماسی فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد با تداوم این نشست ها، اندیشکده مطالعات راهبردی برندسازی ملی ایران به عنوان مشاور علمی این کمیته در حوزه های تخصصی مرتبط با برندسازی ملی ایران ایفای نقش کند.
عابدی با اشاره به برنامه های پیش روی اندیشکده مطالعات راهبردی برندسازی ملی ایران، از برگزاری رویدادی با حضور ذینفعان این حوزه در اوایل سال آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با مشارکت و همگرایی تمامی ذینفعان حوزه برندسازی ملی، بتوانیم تصویری متناسب و درخور شأن ملت بزرگ ایران و مطابق با واقعیت های موجود در کشور را به جهانیان ارائه دهیم.
در ادامه امیرحسین ثابتی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تأکید بر جایگاه برندسازی ملی در دیپلماسی فرهنگی کشور، بر لزوم حمایت از کنشگران و فعالان این حوزه تأکید و ابراز امیدواری کرد تأسیس اندیشکده مطالعات راهبردی برندسازی ملی ایران بتواند گامی مؤثر در راستای تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و مقابله با موج ایران هراسی باشد.
در ادامه، اعضای حاضر در این مراسم، به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص لزوم تأسیس اوّلین اندیشکده تخصصی در حوزه مطالعات راهبردی برندسازی ملی ایران پرداختند و در خصوص ابعاد مختلف این موضوع به بحث و گفت وگو نشستند. در پایان این مراسم لوح یابود آیین افتتاح اندیشکده مطالعات راهبردی برندسازی ملی ایران امضا شد.
{{name}}
{{content}}